Klaipėdos Valstybinis Muzikinis Teatras

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro rekonstrukcija

Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre projektuojamos kelios akustiškai jautrios erdvės: pagrindinė muzikinio teatro salė, mažoji multifunkcinė salė, garso įrašų studija, orkestro repeticijų salė, choro ir atskirų instrumentų repeticijų patalpos.
Pagrindinėje salėje numatytos akustinės priemonės leisiančios pritaikyti aplinką tiek klasikinės muzikos skambesiui, tiek ir operai ar operetei. Esminis projektavimo akcentas
– natūrali akustinė aplinka. Mažojoje salėje akustiniai sprendiniai orientuoti į patalpos funkcionalumą, t.y. akustinė aplinka sukurta sausesnė – tinkanti teatrui, konferencijoms ar pop koncertams papildomai panaudojant elektro akustines sistemas.

Akustika. Interjeras.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro išskirtinumas tas, kad jo erdvė bus akustiškai daugiafunkcė. Sunkiausia akustikos aspekte pasiekti tą platų salės pritaikymą skirtingoms veikloms. Tarkim, tuščioje KVMT salėje aidėjimo trukmė bus apie 1,8 sekundės, o teatro ar operetės spektakliams reikia mažesnio aidėjimo laiko, konferencijai – dar mažesnio. Todėl šioje salėje privalo atsirasti išskirtiniai sprendiniai. KVMT panaudoti unikalūs akustiniai sprendimai, kurių Lietuvoje iki šiol nebuvo.

Mes kaip inžinieriai – akustikai sakome, kad garsas negali skambėti gražiai negražioje erdvėje. Į koncertą ar spektaklį žmogus ateina lyg į šventę, socialinį įvykį, o ne tik garso klausyti. Jo įspūdį ar pasitenkinimą reginiu įtakoja visi veiksniai: kaip jį pasitiko rūbinėje, ar sužavėjo teatro holas, ar jam patiko gerti kavą teatro kavinėje, kuo išskirtinė salė – ar žiūrovas gerai matė veiksmą scenoje, kokie kvapai sklido salėje… Mums, kaip specialistams, labai svarbus salės estetinis, architektūrinis vaizdas. Kad jo negadinti lubose ir sienose suprojektuoti nematomi masyvūs akustiniai liukai su elektros pavaromis, kurių viduje yra taip vadinama „juodoji skylė“, kuri prireikus sugeria garsą. Kai šie visi liukai atsidarys, o salės galinė siena bus uždengta su užuolaidomis, salėje bus sumažintas aidėjimo trukmės laikas ir erdvė bus tinkama kalbiniams pranešimams – konferencijoms. Žmogaus gebėjimas priimti garsus sklindančius kaip muzika ar kalbėjimas – skirtingas. Žodžius mes norime girdėti raiškiai, o tai reiškia mažą aidėjimo trukmės laiką. Muzikai aiškumo reikia mažiau, nes ji turi sroventi ir mus apgaubti lyg upė. Norint, kad kalbėjimas salėje skambėtų raiškiai, reikia ne tik garsų perteklių sugerti, bet ir užtikrinti atspindžių nukreipimą į salės galą, kad toliau sėdintys irgi girdėtų. Beje, tam irgi padeda liukai, kurie ne tik koreguoja aidėjimą, bet ir padeda nukreipti garso atspindžius reikiamu kampu. Sakoma, kad teatro aktoriai šiais laikais kalba nebe taip garsiai kaip anksčiau, nes įprato, kad jų balsas sustiprinamas elektro-akustinėmis priemonėmis. Grojant simfoniniam orkestrui – jei gerai suformuoti salės garso atspindžiai, turėtum jaustis lyg sėdėtum tarp muzikantų. Koncertinėje salėje žmogus turi nejausti iš kur ateina garsas. Juk tai ne TV ar kitas garso šaltinis. Idealiame variante, kuris pasiekiamas retai, koncertinėje salėje žmogus turi jaustis esantis muzikoje!

Paskirtis: kultūros ir švietimo objektai

Vieta: Klaipėda, Lietuva

Panaudotos medžiagos:
Rezonansinės panelės
Garso difuzoriai

Adaptyvinės akustikos priemonės
Pluoštinės panelės
Akustinė kiliminė danga
Akustinės draperijos
Garso izoliacinės durys
Membraninės panelės

Vizualinė informacija: Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. © Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, „GA Studio”, „Inžinerinė mintis”